OPEN EYES ECONOMY SUMMIT 2016

Pierwszy światowy Szczyt Ekonomii Wartości

ZADANIE

Opracowanie identyfikacji wizualnej, oprawy,

scenografii i przeprowadzenie komunikacji marketingowej

pierwszej edycji międzynarodowego, nowatorskiego forum ekonomicznego.

REALIZACJA

Open Eyes Economy to nowa filozofia prowadzenia biznesu

oraz metoda postrzegania i organizacji relacji biznes – społeczeństwo – przestrzeń publiczna.

Powstaje ona od 2014 roku w Krakowie pod kierunkiem prof. Jerzego Hausnera i Mateusza Zmyślonego.

 

W 2015 roku zapadła decyzja o organizacji w Polsce pierwszej edycji forum gospodarczo-społecznego poświęconego Open Eyes Economy. Wydarzenie wsparli Prezydent Miasta Krakowa i Marszałek Województwa Małopolskiego.

 

Skala przedsięwzięcia, międzynarodowy zasięg, wysoka ranga zaproszonych Gości, a przede wszystkim niezwykle ambitny temat (nowa ekonomia, nowe społeczeństwa, wartości społeczne jako cel istnienia firm, marki generujące kulturę, miasta nowej generacji) – stanowiły dla Agencji obsługującej ogromne wyzwanie. Zarówno sam kongres, jak i cała jego komunikacja, prowadzone były w języku polskim i angielskim.

 

Po niecałym roku przygotowań OPEN EYES ECONOMY SUMMIT 2016 (w skrócie OEES) odbył się w krakowskim Centrum Kongresowym ICE. Pomimo krótkiego czasu, jaki organizatorzy mieli do dyspozycji, skromnego budżetu oraz oczywistych ograniczeń dotyczących wydarzenia debiutującego, OEES zakończył się wielkim sukcesem. Ponad 1500 uczestników słuchało i zadawało pytania ponad 100 prelegentom z całego świata, m.in. z Japonii, Meksyku, Kanady, Australii, USA, Hiszpanii, Niemiec, Holandii i Szwecji. Open Eyes Economy zaczęła być nazywana w mediach „błękitną rewolucją”, „falą optymizmu w trudnych czasach”. Wydarzenie wzbudziło wielki entuzjazm u wielu jego uczestników, prezentując pozytywną, konstruktywną i realistyczną koncepcję na wyjście gospodarki wolnorynkowej i społeczeństwa demokratycznego z kryzysu idei, jak dziś, według wielu obserwatorów, dławi świat.

 

Wśród tych, którzy współtworzą Open Eyes Economy, nie brakuje ani wielkich nazwisk, ani tytułów naukowych czy najwyższej rangi doświadczeń. Podczas kongresu współpracowali ze sobą bezpośrednio byli premierzy i ministrowie, prezesi zarządów wielkich korporacji polskich i międzynarodowych, ale też bardzo liczni studenci, aktywiści społeczni, przedstawiciele organizacji pozarządowych, środowisk startupowych, analitycy, dziennikarze i naukowcy. Właśnie ta różnorodność i kolorystyka wyróżniły OEES spośród wielu – smutnawych i sztywnych – kongresów i forów ekonomicznych.

 

Optymistyczny i z założenia otwarty intelektualnie charakter Open Eyes podkreśliła i zdefiniowała do końca oprawa wizualna. Brand Hero stała się fikcyjna postać biznesmana o korzeniach afrykańskich, tzw. „Open Eyes Man” w charakterystycznych niebieskich okularach. Poza nim w komunikacji marki Open Eyes Economy wystąpili również kluczowi mówcy OEES, m.in. prof. Akiko Okabe z Uniwersytetu w Tokio, prof. Danuta Hübner, prezydent Słupska Robert Biedroń, prof. Jerzy Hausner czy kierująca globalnym działem zrównoważonego rozwoju firmy IKEA – Natalia Hahn.

 

W oprawie wydarzenia dominował kolor niebieski, symboliczne, noszone przez kilkadziesiąt osób, niebieskie okulary robiły prawdziwą furorę, a kolorowe dodatki graficzne dodały całej komunikacji lekkiej tonacji. Wiele elementów oprawy miało charakter ekologiczny – począwszy od trawy w Sali Głównej, przez kartony z eko-motywami graficznymi, z których zbudowana była scenografia, a skończywszy na papierze z recyklingu (certyfikat FSC), na którym wydrukowany został Open Eyes Book.

 

W efekcie końcowym, w wyniku połączenia wszystkich składających się na Open Eyes Economy Summit 2016 czynników i elementów, powstało wydarzenie o unikalnej atmosferze. I to był dla nas jeden z najcenniejszych komplementów, jaki padł z wielu ust. No, może oprócz tego, że dla niektórych obserwatorów był to „najładniejszy kongres w Polsce” – na kwestie estetyczne jesteśmy szczególnie wrażliwi…

 

ESKADRA odpowiadała za całą komunikację 360° OEES, włącznie z prowadzeniem mediów społecznościowych, działaniami PR, ATL, BTL, projektowaniem wydawnictw i książek, oprawą sceniczną i scenografią w budynku ICE oraz produkcją wystawy „Firmy–Idee / Idee-w Firmach”, za udział w której dziękujemy firmom IKEA, KOKO World, SKANSKA, VOX. Dziękujemy naszemu Partnerowi – Fundacji Gospodarka i Administracja Publiczna UEK za pełne zaangażowania i profesjonalne prace organizacyjne. Bez sukcesu na tym polu z całą pewnością nasza praca poszłaby na marne. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w prace nad OEES i serdecznie zapraszamy na następną edycję. Jesteśmy dumni, że możemy brać udział w czymś tak ważnym. Wierzymy, że Open Eyes Economy choć trochę naprawi świat, w którym żyjemy.


Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki.

zamknij →